מי אנחנו?

פרויקט מעל"ה ("מורשת וערכים לילדי הקריות והסביבה") הוקם בכדי לשרת בתי ספר בערי הקריות וסביבותיהן. התכנית הוקמה לאחר פניות רבות של מנהלי מוסדות חינוך, להוביל תכנית שתפגיש את תלמידי בתי הספר וילדי הגנים עם תכנים חינוכיים וערכים ממורשת ישראל ותרבותה, תוך שימת דגש על העברת המסר החברתי-ערכי הטמון בהן.

פעילות נקודתית, שהחלה כהענקת מענה ממוקד חד-פעמי לפניות של מוסד זה או אחר – גובשה ליוזמה חינוכית מלוטשת ומקצועית, המותאמת לתלמידים מכל גווני הקשת, מכל זרמי החינוך. מעל"ה מציע מגוון תכניות מושקעות, הכוללות סדנאות, אירועים וחוויות לימודיות שונות שעשויות להחיות את הנושאים הנלמדים בעיני התלמיד, ולהיחרת בתודעתו כשעה מהנה ורוויית סיפוק.
פרויקט מעל"ה מתמקד בתכניות סביב מסורת ומורשת ישראל – תחום, שלדעתנו החֶסֶר בו רב, מה גם שיש כל כך הרבה סטיגמות שליליות שדבקו בתודעה הכללית לחלק מהנושאים אותם בחרנו. אין לנו ספק כי הרצון לחבר את התלמידים לתכנים האמיתיים של מורשתנו, ולברור את ה"מוץ" שדבק בהם – מאחד את כולנו. פעילות מעל"ה תעשה זאת נאמנה.
התכניות גובשו, כאמור, ע"י צוות חינוכי בכיר, עתיר ניסיון, המתמצא היטב בטכניקות דידקטיות חדשניות.
 
המטרה
 
פרויקט 'מעל"ה' נועד לחשוף את הילדים ובני הנוער לעולם התוכן של מורשת ישראל ולחוויות יהודיות שורשיות, באמצעות אמצעי למידה חווייתיים. כך, להנחיל ולהטמיע בתודעתם את תחושת השייכות לזהות היהודית השורשית, ואת גאוותם כמי ששייכים לתרבות עשירה זו.
במהלך התכניות השונות, נברר עם המשתתפים את מהותם של חגים, מועדים וטקסים מסורתיים - ונחדד את המסר החברתי-ערכי הטמון בהן. המשתתפים יכירו את מנהגי העדות השונות, על פי מעגל השנה היהודי, תוך התנסות חווייתית שתכלול הפעלות מגוונות ותלווה את הלימוד העיוני.
 
דרכי הביצוע
חודשים ארוכים של מחשבה, עיבוד ועמל הושקעו בכדי לבנות כל אחד מתכניות 'מעל"ה' בדרך שתענה על הדרישות הדידקטיות המתקדמות ביותר.
התלמידים ייהנו מתכניות המשלבות פיתוח מיומנויות, שימוש בידע כללי לצד למידה מחדשת, חשיבה אינטלקטואלית לצד הנאה תוך כדי צפייה פרונטאלית.
 
תכניות 'מעל"ה' יותאמו לפי הצרכים והמאפיינים הייחודיים של כל מוסד ומוסד, זאת באמצעות דיאלוג פורה של ועדת ההיגוי שלנו עם מנהלי ורכזי הפעילות בבתי הספר השונים – לפני קיום התכנית ואחריה.

 

 לתיאום פגישה ובדיקת התאמת הסדנאות בבית ספרך - הקש כאן.

לפניך רשימת סדנאות (חלקית) מוצעות לבתי הספר:

 

  

  

  

  

 

.