Passover

איגרת מידע לתושבים - חג הפסח תשע"ג 


הודעה משמחת: ליל סדר קהילתי יוקרתי 

חשבת לעשות פעם אחת ליל סדר באווירה קהילתית של "ביחד"?
הספיק לך עבודות הניקיונות של ערב פסח, ואין לך כבר כוח לבישולים?

השנה, נסב יחד לשולחן החג, עם טעם ואווירה של חירות אמיתית...

ליל הסדר הקהילתי יתקיים באולם בגבעת הרקפות, רח' לילך 9, ביום שני יד ניסן בערב (25.3.13) 

 

עלות מנה: 170 ש"ח למבוגר, 100 ש"ח לילד


ההרשמה במייל:  כתובת דוא"ל זו מוגנת מפני spambots, יש לאפשר JavaScript על-מנת לראות את הכתובת ,  ובטלפון: 0506611768 


 

מכירת חמץ

חשוב מאוד! החמץ שנשאר לנו, וכן מוצרים המעורבים בחמץ כמו גם חמץ הבלוע בתוך כלי האוכל – את כל אלו יש למכור לנכרי. יש לרכז את הכלים והמוצרים בחדר סגור או בארונות סגורים ולסמן את אותם מקומות.

יש למלא 'שטר הרשאה', עד ליום ראשון אצל הרב פינחס מרטון, מדי ערב החל משעה 19:30 בבית הכנסת הקהילתי (רח' לילך 12), ובכל שעה אחרת בתיאום טלפוני. בדיעבד, ניתן לבצע את המכירה גם באינטרנט

מצה שמורה,  עבודת יד

'מצה שמורה' היא מצה שכבר משעת קציר החיטים שמרו היטב על החיטים שלא יבואו במגע עם לחות או רטיבות הגורמים לחימוץ. בליל הסדר חובה לאכול מצה שמורה! כמו"כ, יש להקפיד לאכול בליל הסדר 'מצה עבודת יד' (עגולה) כזו שנעשתה בידי אדם עם הכוונה 'לשם מצות מצווה'. ניתן לרכוש סט של 3 מצות לליל הסדר בבית הכנסת הקהילתי.

הגעלת כלים

על מנת להכשיר כלים שהשתמשו בהם בחמץ לשימוש בפסח – יש להכשיר אותם כראוי בהגעלה וליבון, כפי דרישות ההלכה. בימים שני ושלישי ח' וט' ניסן, המועצה הדתית תפעיל עמדה של 'הגעלת כלים' ברחבת מקווה הטהרה (רח' ראובן פינת רח' הערמונים) החל משעה 11:00 בצהריים ועד 16:00. ההגעלה – ללא תשלום. זו הזדמנות מצוינת להכשיר גם את המטבח של כל השנה ולהפכו למטבח כשר למהדרין. להדרכה והתייעצות ניתן להתקשר לרב: 050-6611768.

זמני ביעור החמץ

ביום ראשון בערב, י"ג בניסן (24/3/12) עם רדת החשיכה (18:30) מקיימים 'בדיקת חמץ'. בודקים את חדרי הבית לאור הנר, על מנת לוודא כי אכן לא נשאר חמץ בבית.

ביום שני בבוקר, י"ד בניסן ערב פסח (25/3/12) אסור לאכול חמץ החל משעה 09:12. את החמץ הנותר יש לשרוף לא יאוחר מהשעה 10:30. בגבעת הרקפות נקיים את טקס שריפת החמץ, ברחבה הסמוכה לבית הכנסת החל משעה 09:45.

קמחא דפסחא

מנהג עתיק בקרב קהילות ישראל, לספק לנצרכים את צרכי החג - מצות יין וכד', כדי שיוכלו לקיים את הפסח כדת וכדין, ללא כל מחסור.

'חב"ד - יהדות בקהילה' בשיתוף עם 'רשת חב"ד הקריות' וארגון החסד 'כולל חב"ד', מפעיל מידי שנה מפעל "קמחא דפסחא" המספק סלי מזון למשפחות נזקקות לקראת חג הפסח. אתם יכולים להיות שותפים! השנה נעניק לעשרות משפחות – חלקן מתגוררות בקרית ביאליק – סל מזון גדול המכיל מצרכי אוכל בסיסיים לחג, בעלות כוללת של כ-720 ₪ למשפחה. ארגון החסד "כולל חב"ד" מסבסד חלק גדול של כל סל מוצרים ב-50 אחוזים, ועלינו לדאוג להשלים את החסר. יחד נבטיח שיהיה לילדים הללו לכבוד החג, מצות, בשר דגים ואפילו אגוזים....

אנא, אמצו לליבכם כמה משפחות נזקקות. עלות סל מזון ענק למשפחה: 360 ש"ח. 

התרומה מתבצעת באמצעות כרטיס אשראי בצורה מאובטחת ע"י חברת "פלא-פיי":

סכום התרומה:

לאפשרויות נוספות לביצוע התרומה, הקישו כאן


חג פסח כשר ושמח!

הרב פינחס מרטון

כתובת דוא"ל זו מוגנת מפני spambots, יש לאפשר JavaScript על-מנת לראות את הכתובת  

.