הכשרת מטבחים

יהודי אוכל מזון כשר. המילה העברית "כשר" משמעותה "מתאים, ראוי". חוקי הכשרות מגדירים את דברי המאכל הראויים לאכילה עבור היהודי. חוקי הכשרות ניתנו לעם ישראל על ידי הקב"ה כבר בהר סיני.

במשך 4000 שנות ההיסטוריה של העם היהודי, השמירה על הכשרות היוותה סימן מובהק לזהות היהודית, אולי אף יותר מכל מצווה אחרת. חוקי הכשרות מדגישים, שיהדות הינה הרבה יותר מ"דת" במובן השגרתי של המילה. ליהודי, קדושה היא לא משהו השמור רק למקומות קדושים, לשבתות ולחגים. החיים עצמם הם קדושה, ומטרת החיים להחדיר קדושה בעולם, ואפילו בשעת האכילה.

אין זה מספיק לקנות אוכל כשר, גם המטבח צריך להיות כשר. כל הכלים ומשטחי העבודה אמורים לשמש לאוכל כשר בלבד; במטבח יש צורך לשתי מערכות נפרדות – אחת לצורך אכילת מאכלי בשר והשניה למאכלי חלב. לא רק הפרדת כלים, אלא הפרדה מוחלטת גם של תאי התנור, סירים, סכו"ם, משטחי עבודה ואפילו מפות השולחן.

כדי שהמטבח יהיה כשר, יש צורך להכשיר את הכלים ולקבל הדרכה מפורטת על כל החוקים השונים.  במידה והנכם מעוניינים להפוך את מטבחכם לכשר, כתובת דוא"ל זו מוגנת מפני spambots, יש לאפשר JavaScript על-מנת לראות את הכתובת , ונסייע לכם בכך. כיום, הדבר אינו דורש מאמץ רב כבעבר, וזאת עם התפתחותה של הטכנולוגיה.

למידע נוסף אודות 'כשרות' - הקש כאן

.
 

יש לך אימייל?

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו! בואו להרגיש חלק ממשפחה גדולה ומלוכדת; הכניסו כאן את כתובת הדוא"ל שלכם ותהנו מעידכונים על אירועים קהילתיים, מגזין שבועי מרתק ועוד. הקישו כאן

הרבי מליובאוויטש

 הרבי
נחשב לגדול המנהיגים הדתיים בני זמננו. איש רוח ומעש, שפעולותיו חובקות עולם ומלואו. השפעתו של הרבי הפליגה הרחק מעבר למעגלי הדת והיהדות אל תחומי החברה, העסקים והפוליטיקה הכלל-עולמיים.  הקש להמשך

הבלוג השבועי

בלוג שבועי ברדיו המקומי
הקישו כאן כדי להאזין לבלוג השבועי של הרב, המושמע מדי יום שישי בפינת "קבלת שבת" בערוץ הרדיו המקומי

מערכת מפגשים קהילתיים

הקישו כאן לעדכונים וצפיה בלוח מערכת המפגשים והשיעורים הקהילתיים